پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
22 مهر 1398 - 16:26

در حال بروزرسانی| روحانی:‌ از طوفان تحریم‌ها عبور کردیم/ توطئه‌های آمریکا و استکبار جهانی به پایان رسید

رئیس‌جمهور گفت:‌ امروز قاطعانه می‌توانیم اعلام کنیم که توطئه‌های آمریکا، استکبارجهانی و صهیونیزم و ارتجاع منطقه برای آسیب جدی زدن پایان یافته است
کد خبر : 4103

پایگاه رهنما:

سومین نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با خبرنگاران داخلی و خارجی در نهاد ریاست جمهوری آغاز شد.

کاظم روحانی‌نژاد مجری نشست خبری است.

روحانی سخنان ابتدایی خود را به راهپیمایی اربعین اختصاص داد و از همه نهادهای  دولتی و غیردولتی و نیروهای مسلح در جهت خدمت‌رسانی به زائران قدردانی کرد. وی همچنین از دولت و ملت عراق به دلیل میهمانی از زائران ایرانی تشکر کرد.

##رشد اقتصادی

وی برنامه‌های اقتصادی دولت را مورد توجه قرار داد و افزود:  در این 18 ماه دولت و ملت از طوفان تحریم‌ها عبور کردند و امروز قاطعانه می‌توانیم اعلام کنیم که توطئه‌های آمریکا،  استکبارجهانی و صهیونیزم و ارتجاع منطقه برای آسیب جدی زدن پایان یافته است و همه آنها اعتراف می‌کنند که با هوشمندی با صبر و مقاومت و ایستادگی، ایران از این شرایط بحرانی و یا شبه‌بحرانی عبور کرده است. از اردیبهشت سال 98 شاخص‌ها، مسیر و حرکت درستی را نشان می‌دهد. یعنی تورم نقطه به نقطه ما از 52 درصد امروز به 34 درصد رسیده است. بنابراین در طی این چند ماه تورم نقطه به نقطه به سرعت کاهش پیدا کرده است و پیش‌بینی‌های ما این است که تا پایان سال روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور گفت: رشد اقتصادی کشور در سال گذشته منفی بوده است، پیش‌بینی ما این است که 6 ماهه اول سال رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود. در بخش اشتغال در تابستان امسال 843 هزار اشتغال خالص را داشته‌ایم. بیکاری ما از بالای 12 درصد به 10/5 درصد کاهش پیدا کرده است. یعنی 1/8 منفی شده است و این به معنای موفقیت ایران در بخش اقتصادی است.
 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات